top
logo

Изаберите језик

 

 

За чистије и зеленије школе у Војводини

 

O еколошком пројекту

 


 

 

НАШИ СПОНЗОРИ

 

mnt-logomk-logo

Хероји наше свакодневице

Два ученика наше школе су учествовали на конкурсу под називом "Херој наше свакодневнице" у организацији Завода за културу Војвођанских Мађара. Њихов захтеван рад можете погледати на линку.

 

 

Херој наше свакодневице за Мартона Рожу, ученика 7. разреда је: Ференц Рожа

Херој наше свакодневице за Балинта Апроа, ученика 7. разреда је: Иштван Међеши

Наставник: Саболч Каваи

Кањижа, 2017.

 

Као наставник историје већ више од пет година тражим од ученика 7. и 8. разреда да саставе родослов. Најбоље радове деца представљају у оквиру школског такмичења. Конкурс Хероји наше свакодневицеје одлична прилика да резултате свог рада млади представе и у ширем кругу. Истраживање сопственог породичног стабла је из више аспеката корисно за децу. С једне стране се на тај начин одлично могу развијати разне методе истраживачког рада, а с друге стране упознају своје претке, што им ствара сигурну основу за веру у будућност, а имају прилику и да упореде садашњост са догађајима из прошлости. Сматрам, међутим, да је највећа вредност ове методе рада то што могу продубити, односно учинити приснијим однос између деце, тј. унука и старе генерације, тј. бака и деда.Ученици седмог разреда који су вршили истраживања су признали да су се изненадили када су сазнали кроз какве авантуре су им преци пролазили, често били у животној опасности и у веома тешким условима одгајали бројну децу. На основу тога је највећи допринос истраживања родослова то што данашњи млади људи с разлогом могу бити поносни на своје претке и на том основу изградити самопоуздање за будућност.

Тематика истраживања је одредила да у првом реду применимо метод„oralhistory“. Дакле ученицису се обратили својим дедовима и бакама, и на основу њихових испричаних успомена саставили рад. Деде или баке су испричали причу о својим дедама и бакама, па је тако успостављена директна веза између младих и њихових чукундеда и чукунбаба које никада нису упознали. Поред усмених извора се наравно појављују и предмети и писмене успомене. Да би схватили свеобухватна историјска догађања, односно да би истраживачки рад био објективан, деца су користила и одговарајућу стручну литературу, у првом реду радове из месне историје.

Током рада смо обратили пажњу и на то да прича о „хероју наше свакодневице“ буде уско повезана са најважнијим историјским догађајима места, тј. Кањиже, земље и света. Огромна вредност истраживачког рада је то што млади преко своје породице стичу увид у тајне месне историје, на основу чега јача њиховлокалпатритозам и љубав према завичају.

На такмичењу деца у оквиру усмене презентације користе и плакат који су сами направили, што публици помаже да лакше схвати и прати резултате истраживања.

Саболч Каваи – наставник који је помагао при припреми


bottom

Powered by Joomla!. Design by: themza joomla 2.5 theme  Valid XHTML and CSS.